Strony internetowe w formie statycznego zestawu informacji odchodzą do lamusa. Użytkownicy oczekują interakcji z naszej strony. Czat za żywo pozwala na rozmowę interesanta z konsultantem w czasie rzeczywistym.
Jest to wyskakujące okienko umiejscowione w prawym dolnym rogu strony internetowej, z automatyczną wiadomością, która stanowi wyzwalacz do podjęcia rozmowy. Kiedy użytkownik decyduje się na przesłanie wiadomości – konsultant odpowiadający za ten kanał komunikacji dostaje powiadomienie i może udzielić odpowiedzi w czasie rzeczywistym.
Czat na żywo to dla odbiorców możliwość rozmowy w czasie rzeczywistym z pracownikiem odpowiedzialnym za obsługę klienta. Interesant może zacząć rozmowę w dowolnym momencie, kiedy tylko tego potrzebuje wystarczy, że kliknie w ikonkę czatu i wpisze wiadomość. Czat działa bardzo intuicyjnie i funkcjonuje proaktywnie – zachęcając użytkownika do rozmowy. To wygodne rozwiązanie dla obydwu stron. Rozmowa przez czat usprawnia komunikację (można bardzo szybko uzyskać odpowiedź), a dodatkowo pozwala na wielozadaniowość, ponieważ nie wymaga takiego skupienia i zaangażowania jak np. rozmowa telefoniczna. Jeden konsultant może prowadzić równocześnie nawet kilka konwersacji. Z perspektywy biura obsługi jest to rozwiązanie pozwalające na błyskawiczne rozwiązanie problemów. W wielu przypadkach możliwe jest również wykorzystywanie schematów z przygotowanych wcześniej scenariuszy rozmów – dzięki temu odbiorca otrzymuje odpowiedź jeszcze szybciej, a pracownik odpowiedzialny za obsługę nie musi po raz kolejny pisać niemal identycznej wiadomości.
W tym miejscu skupimy się na podsumowaniu korzyści rozwiązania w formie Czatu za żywo. Błyskawiczna obsługa klienta. Komunikacja w czasie rzeczywistym poprawia odbiór strony www i instytucji. Użytkownicy, którzy nie mogą szybko znaleźć informacji, jakich potrzebują, często opuszczają stronę i szukają ich na innych witrynach. Czat na żywo poprawia efektywność w zakresie obsługi interesanta. Podczas rozmowy telefonicznej jak i obsługi osobistej konsultant może obsłużyć tylko jedną osobę. Na czacie – może jednocześnie rozwiązywać problemy kilku osób. Czat na żywo odciąża inne kanały komunikacji. Klient nie musi czekać w kolejce tylko po to, by zadać proste pytanie, a my możemy wykorzystać zapisane odpowiedzi do rozwiązywania większości problemów. Czat na żywo to komfort dla odbiorcy. Jedni lubią rozmowy telefoniczne, drudzy tylko spotkania “w cztery oczy”, a jeszcze inni wolą pisać. Im więcej możliwości kontaktu zaoferujemy, tym większe będzie zadowolenie interesanta.